Monday, May 27, 2019

Jadi Pengguna Terlebih Dahulu (Pengguna Bijak)

Ya, sangat penting supaya kita mencuba terlebih dahulu produk-produk yang akan kita syorkan kepada prospek kita. Bagi sesetengah orang mereka suka menjadi pengguna terlebih dahulu sebelum menjual pada seseorang. Ini sangat bagus sekali.

Apa yang aku  maksudkan dengan pengguna bijak ialah, mengguna sesuatu produk yang mana aku boleh jadi dealer atau egen kepada produk tersebut untuk aku jual balik pada orang lain dan mendapat profit. Dengan syarat produk itu mestilah baik dan berkualiti.

Contohnya seperti line mobile phone, aku boleh saja guna jenama telco yang lain. Tapi sehebat mana pun line mereka. Aku tetap kena bayar bill atau beli topap tiap-tiap bulan.

Jadi aku carilah syarikat telco yang boleh memberi aku pulangan wang tiap-tiap bulan apabila aku menggunanya dan merekemen pada orang lain. Jadi hari ini satu-satunya syarikat yang berbuat demikian ialah Onexox.

Dah lebih 3 tahun aku guna. Walaupun aku dah berhenti buat tapi masih lagi menerima komisen tiap-tiap bulan diatas apa yang telah aku usahakan sebelum ini.

Sekarang aku dah buat balik la. Disamping mengguna tiap-tiap bulan, bill aku jadi free dan dapat duit masuk ribu-ribu tiap-tiap bulan. Itulah yang dinamakan pengguna bijak. Untuk menjadi pengguna, just tukar simkad sahaja dengan bayaran sebanyak RM10 hinggit.

Boleh guna nombor lama (kekalkan nombor sediaada) atau boleh pilih nombor baru. Didalam simkad baru, kredit tersedia ada sebanyak RM5. Dalam masa 10 hari anda mesti topap sebanyak RM30 hinggit untuk menjadikan validity simkad sehingga 28 bulan.

Kemudian, apabila dah ready untuk berkongsi dengan adik-beradik, kawan-kawan dan sebagainya. Anda bagitahu saya untuk upgrade menjadi Dealer Onexox. Dengan bayaran hanya RM478 sahaja.

Apa yang anda dapat dengan RM478?
1. Kredit (eRecharge) sebanyak RM300 untuk jual kepada orang lain bernilai RM300.
2. 10 keping simkad onexox sebagai permulaan bernilai RM100.
3. Sistem Onesys untuk mendaftar orang baru, melihat penyata income, untuk melihat rangkain downline anda, menjual topap dan sebagainya.

RM478 mahal..? Owh nanti dulu, anda betul-betul tak ada duit? Waassap saya, kita boleh kautim punya yang penting anda nak berusaha ubah hidup anda. Wassap saya sekarang (klik sini).

Begitu juga dengan peralatan rumah seperti sabun, pencuci mangkuk pinggan, personal care, syampo dan macam-macam lagi. Memang kena belanja sekurang-kurangnya RM100 ke RM200 sebulan di pasaraya.

Duit habis begitu saja. Jadi aku pilih syarikat yang menawarkan produk-produk sedemikian dengan kualiti yang bertaraf antarabangsa. Disamping aku dapat guna produk berkualiti, aku share tentang kebaikan produk dan aku register kawan-kawan jadi member untuk mepastikan mererka mengguna tiap-tiap bulan.

Tapi tiada paksaan untuk mereka beli. Cuma kalau mereka bijak dan pintar, pasti mereka akan beli di tempat yang boleh bagi mereka keuntungan berganda-gandakan. Buat apa mereka nak taksub dengan satu-satu pasaraya?.. Pilihlah pasaraya yang ada cash back atau konsep referall seperti yang aku buat ni.. Frenz Plan - CNI dan Atomy International.

Tiap-tiap bulan syarikat ni bayar aku komisen. Secara tidak langsung ianya jadi satu perniagaan. Komisen ini dapat secara berterusan selagi orang yang aku perkenalkan produk tadi menggunanya tiap-tiap bulan.

Matematik aku senang saja, kalau satu orang menyumbang kepada aku RM1, bayangkanlah kalau 1000 orang dapat berapa..? Bagamana nak dapat 1000 orang, mulai sekarang kena usahalah..! 1000 orang ni bukan aku sorang yang cari tapi adalah secara grouping.. Mudahkan..


No comments:

Post a Comment

30 Tahun Pengalaman Jatuh Bangun MLM

Selepas graduate 1991 dalam jurusan Engineering dari UTM (Communication). Bekerja sekejap di Kilang Semiconductor kemudian join Motorolla ...