Monday, May 20, 2019

Bitcoin

Ramai lagi sahabat kita yang masih belum faham tentang Bitcoin ni. Ramai lagi yang menganggapnya SCAM. Yang scam tu adalah programnya. Bitcoin tu adalah real. Kalau korang tak puah hati boleh search di google dan kaji sendiri. Ini adalah phenomena yang telah berlaku.

Aku mula-mula belajar tentang tentang bitcoin ni sejak 2014 dan mula menyimpannya (beli) sejak 2015. Inilah pelaburan yang paling untung dalam hidup ku berbanding dengan beli saham, forex, property dan lain-lain. Bagi aku laaa... Bagi orang lain, lain pulak untung ruginya..

Hari ni syarikat-syarikat besar pun dah menerima Bitcoin sebagai Payment method mereka dan mereka berani menyimpan bitcoin sebagai aset masa depan. Lepah ni korang pergi study betul-betul tentang Bitcoin ni dan jangan keliru lagi..

Aku nak cerita pun memang panjang giller. Bitcoin ni adalah digital currency yang bakal mengganti fiat money atau duit kertas, siapa yang kata? Tidak ada authority body yang kata demikian tetapi fenomena yang memaksa keadaan menjadi demikian.

Bitcoin ni diibaratkan seperti Emas (gold) Version 2. Emas ni siapa punya? Tiada siapa yang punya, ia berada dalam tanah dan menjadi milik kerajaan sesebuah negara jika emas tu ada dalam negara mereka. Macamana nak dapat emas ni, kena gali, korek dan lombong la..


Begitu juga dengan bitcoin, kan saya dah kata ianya dalam bentuk digital dan ianya berada di dalam internet. Jumlah keseluruhan bitcoin dalam dunia internet cuma ada 21 juta BTC sahaja. Cara nak dapatkan BTC sama dengan cara nak dapatkan Emas iaitu :

1. Beli dengan orang perseorangan atau beli di kedai emas.
2. Korek dalam tanah atau lombong sendiri, kalau lombong besar mesti ada lesen.
3. Share dengan tokey lombong. Kita fund duit biar diorang buat kerja.

Kalau Bitcoin pula :
1. Boleh beli dengan orang perseorangan yang kita kenal tapi berhati-hati takut tertipu. Kena beli melalui trader yang dikenali.
2. Boleh korek sendiri guna komputer yang laju atau paling bagus ialah no 3 iaitu
3. Share dengan pelombong atau miner.

Aku pilih cara yang ke  3 iaitu share dengan Miner iaitu Bitclub. Kalau share dengan bitclub dia ada pakej-pakej tertentu. Bitclub juga menawarkan referral program. Anda juga berpeluang mendapat btc melalui referral program. Hasil mining di bitclub akan diberi melalui pool setiap hari selama 1000 hari. Berapa jumlah setiap hari adalah tidak tetap bergantung kepada hasil lombong..





https://bit.ly/2VSAv9B

No comments:

Post a Comment

30 Tahun Pengalaman Jatuh Bangun MLM

Selepas graduate 1991 dalam jurusan Engineering dari UTM (Communication). Bekerja sekejap di Kilang Semiconductor kemudian join Motorolla ...