Thursday, April 11, 2019

30 Tahun Pengalaman Jatuh Bangun MLM

Selepas graduate 1991 dalam jurusan Engineering dari UTM (Communication). Bekerja sekejap di Kilang Semiconductor kemudian join Motorolla Communication Singapore selama 2 tahun. Kemudian 1996 join DiGi Telecommunications sehingga 2008. Resign dan full time dalam MLM. Itu sejarah aku kerja makan gaji..

Dalam MLM pula aku bermula 1992 Seagull Four, Swang Hor, Amway. Kemudian tahun 1996 join CNI selama 12 tahun mencapai pangkat paling tinggi, kemudian resigned. Join pula USANA, Juice INTRA fr Canada, EcoFirst, K-Link, Perintis Network, Tone Excel, Longrich, UFund, Onexox, Melaleuca, MBI, Sinar Ummah Berhad dan yang terakhir ialah BLegend.

Sehingga hari ini aku telah mengumpul 28 tahun pengalaman jatuh bangun dalam MLM. Dalam banyak-banyak syarikat di atas tu income yang paling stabil ialah CNI, Tapi tak banyak bulanannya cuma konsisten selama 12 tahun, pada average 5 angka. Income yang paling cepat aku Hit ialah EcoFirst, bulan ke 3 dah cecah 50k. Sempat merasa 6 angka beberapa bulan. Kemewahan ini cuma 2 tahun sahaja.

Dah pernah merasa MDRT, Pelancungan Eropah Every year, Kereta mewah dan sebagainya. Itu semua telah menjadi sejarah. Sehingga kini aku belum berputus asa kerana aku PERNAH mencapai kemanisan dalam MLM. Aku selalu mendorong orang-orang muda untuk mencebur diri dalam MLM tapi kena pandai pilih syarikat.

Ada satu syarikat yang unit, walaupun aku dah berhenti penajaan dah 2 tahun, dah tinggal sehingga dah lupa apa plan dia. Tapi syarikat ini masih membayar Bonus kepada aku tiap-tiap bulan tanpa miss. Of course aku tak berenti guna produk dia tiap-tiap bulan. Yang peliknya bonus yang aku dapat bulanan tidak pernah menurun. Bermakna ahli-ahli aku yang lama masih setia mengguna produk.

Syarikat ini adalah syarikat yang menjual simkad dan untuk top up. Hari ini semua rakyat Malaysia mengguna Handphone. Keunikannya adalah pada tempuh hayat simkad iaitu 28 bulan. ONEXOX is the best!!. Aku akan continue semula OneXox ni..

https://muhammadzulkey.blogspot.com/2019/04/30-tahun-pengalaman-jatuh-bangun-mlm.html or
https://bit.ly/2HqXK0F


No comments:

Post a Comment

30 Tahun Pengalaman Jatuh Bangun MLM

Selepas graduate 1991 dalam jurusan Engineering dari UTM (Communication). Bekerja sekejap di Kilang Semiconductor kemudian join Motorolla ...