Saturday, April 13, 2019

ONEXOX - Untuk bisnes Telco

Hari ni aku dah decide. Projek pertama yang aku nak buat ialah meneruskan projek lama yang dah aku tinggalkan 4 tahun lepas. Walaupun aku dah stop 4 tahun lepas tapi income aku masih berterusan.

Aku tengok kawan-kawan aku yang buat topup company lain yang dah stop, incomenya semakin menurun-menurun dan langsung  habis. Ada beberapa faktor yang besar kenapa anda kena join dan jadikan  company telco ni one of your agenda Pencen Bergaya.

Pertamanya,  hari ini tiada manusia yang TIDAK menggunakan DATA untuk Call, wassap, fb, sms dan sebagainya. Lima belas tahun dulu masa aku kerja DiGi. Perkataan DATA ini hanya istilah teknikal yang diguna oleh teknisen dan Engineer dalam bidang Telecommunication atau komputer atau IT saja. Tapi sekarang ini budak 3 tahun dah tahu sebut data,  Mak Cik cleaner tu pun tahu. Bapa aku yang dah umur 80 tahun pun tahu tentang DATA ni..

Jadi sebagai seorang peniaga, kita kena participate dalan bidang ini. Ini yang dipanggil "Market Demand". Mereka tu semua hanya mengguna sahaja. Jadi syarikat TELCO yang menawarkan modal yang paling rendah untuk buka bisnes data ni ialah ONEXOX. Untuk menjadi pengguna cuma RM10 hinggit sahaja. Semua orang mampu..

Mulai hari ini, kita kena tukar mind set kita daripada pengguna kepada pengguna yang bijak.!! Kita jangan lagi fikir untuk mengguna dan mendapat penjimatan sahaja. Kita kena fikir, disamping mengguna bagaimana ianya boleh mendatangkan duit pada kita tiap-tiap bulan. Itu yang dikatakan "pengguna bijak"!!

Untuk meniaga atau sebagai pengguna bijak, anda kena jadi egen bersama saya ( klik di sini untuk wassap aku sekarang juga !! )  Modal cuma RM478 + RM10 sahaja. Kalau modal tak cukup, kita boleh bantu dan ejas !!

Keduanya ialah Shariah Complient. Apa maksudnya..? Malas aku nak ulas panjang-panjang.. Ringkas ceritanya begini.. Kalau engkau beli data 20 Gig, tiba-tiba dalam satu bulan tu kau guna hanya 18 Gig sahaja. Apa jadi dengan yang balance 2 Gig lagi tu.. Tentu burn kan..? Tapi XOX tidak...  Data 2 Gig tu boleh carry foward ke bulan depan sebab data tu kau punya!! dan BANYAK  LAGI perkara menarik!!

Selain dari SIM kadnya mempunyai jangka hayat yang panjang walaupun tidak top up iaitu 28 bulan masih kekal aktif berbanding dengan simkad jenama lain akan terkubur selepas 2 bulan tak top up... Nombor anda yang cantik molek tu semuanya akan burnnnn. Dan bank lagi perihal tentenh shariah ni terutama dalam marketing plan. anda boleh rujun web syarikat nanti..

Menarik

Aku sangat suka jadi egen onexox kerana dia berbeza dari telco yang lain. Dari sudut plan, ianya telah disahkan oleh panel shariah dan comply dengan shariah law. Bermakna dari sudut hukum tidak berlaku penindasan terhadap orang lain dan pembahagian komisennya agak sederhana.

Overidingnya boleh mencapai sehingga 10 level bagi pangkat yang tertinggi dan pada 1st level ialah sebanyak 10%. Jadi egen onexox ni boleh diibaratkan seperti bekerja hanya sekali sahaja dan untung setiap bulan.

Contohnya:
Aku memperkenalkan simkad onexox kepada Ali sebagai pengguna. Ali cuba perlu bayar RM10 sahaja dan aku dah boleh register Ali sebagai pengguna. Di dalam kad itu sudah tersedia ada kredit sebanyak RM5 untuk Ali guna. Kemudian dalam masa sepuluh Hari Ali mesti topup sehingga RM30 dan beli pakej data sekali sahaja untuk melayakkan tempoh hayat kad sehingga 28 bulan.

Bermakna jika Ali TIDAK top up selama 2 tahun pun tak mengapa. Simkadnya tidak akan expired sehingga 28 bulan. Tetapi Ali tidak ada sebab untuk tidak top up tiap-tiap bulan kerana beliau sentiasa menggunakan data dan kredit utuk buat panggilan dan wassap call pada anak-bini dia.

Setiap bulan Ali top up, anda sebagai dealer yang register Ali tadi akan dapat komisen 10%. Jika Ali mengguna RM100 sebulan, anda akan dapat RM10 sebulan.  Strateginya ialah, anda menggalakkan semua ahli keluarga anda untuk bertukar kepada onexox terlebih dahulu, kemudian terus kepada sepupu-sepapat, pak sedara dan mak sedara dan ipar-duai dan sebagainya.

Jika anda telah berjaya mendaftar seramai 20 orang pengguna yang masing-masing mengguna hanya RM50 hinggit sebulan. Komisen anda ialah = RM50 hinggit x 20 orang x 10% = RM100. Bermakna kredit/bill telepon anda dah dapat PERCUMA. Komisen ini berterusan selagi mana kawan-kawan anda mengguna onexox, sampai kiamat.

Setiap hari jumpa sesiapa pun bercerita tentang onexox. Mereka boleh beli top up dimana sahaja seperti 7E, Petronas, KK dan macam-macam kedai. Secara sedar tak sedar selepas satu tahun rangkain anda mencecah 1000 orang atau 2000 orang atau 5000 orang.. Anda boleh  bayangkan berapa komisyen anda setiap bulan..

Kenapa income saya tak pernah turun walaupun saya sudah berhenti membuat recruitment 4 tahun lepas..?

Ini adalah kerana 2 faktor :
Pertama - Harga yang murah dan kompetitif di pasaran. Jika data, sms dan call tidak habis akan di carry foward ke bulan depan. Ini yang menyebabkan ramai customer suka bahkan anda bolh jual atau transfer kepada sesiapa pun sesana onexox.
Kedua - Jangka hayat simkad yang panjang walaupun jika anda tidak top up



https://bit.ly/2JlImWB

No comments:

Post a Comment

30 Tahun Pengalaman Jatuh Bangun MLM

Selepas graduate 1991 dalam jurusan Engineering dari UTM (Communication). Bekerja sekejap di Kilang Semiconductor kemudian join Motorolla ...