Thursday, April 11, 2019

Ambil Berkat Gambar Ibu - OBJECTIVE

Assalamualaikum..
Blog ini sebenarnya dah lama aku create. Tapi selepas beberapa tahun aku decide untuk delete semua content yang ada sebab semuanya mengarut-ngarut je..

Tapi aku masih sayangkan nama blog ni. Sebab tu aku tak buat blog baru. Kali ini aku nak menulis berkenaan dgn "Pencen Kaya dan Pencen Bergaya". Aku nak rasuk kau orang semua supaya terima idea aku dan ikut aku untuk sama-sama buat bisnes.

Apa yang korang sedang buat sekarang ini boleh teruskan, aku tak suruh korang berenti. Cuma hari ni aku nak ajak korang semua agar buka minda besar-besar dan mari kita sama-sama membina perniagaan yang boleh pencen kaya dan bergaya.

Tentang gambar yang kat atas tu... Saje je tu... Tu gambar my mom.! Takde kena mengena dengan posting bisness tapi saja nak ambil berkat gambar orang tua aku..

Definasi "Pencen Kaya Pencen Bergaya" ialah simple sahaja. Sasaran matlamat ialah 2 tahun dengan pendapatan berterusan sebanyak 5 angka atau RM10k setiap bulan.

Didalam program Pencen Kaya ini aku akan kongsikan dengan korang 3 sumber pendapatan yang membawakan aku kepada gerbang pencen bergaya. Walaupun aku dah dengan rasminya menjadi OKU sejak Ogos 2018 dan secara fizikalnya tak boleh bekerja seperti orang biasa. Kerana aku telah diiktirafkan mempunyai kelebihan yang berbeza dan luarbiasa dari orang biasa.

Dengan pertolongan Allah, hasil dari income pencen kaya bergaya inilah yang menyara aku anak beranak setelah aku GAGAL untuk mendapat pencen ilat dari Perkeso.. Empat sumber income ini aku akan share dengan korang untuk menjadikan korang juga memiliki skim pencen kaya dan bergaya-gaya seperti aku...

1. Income dari menjadi dealer onexox
2. Income dari menjadi dealer Frenz Plan (produk locally made bt CNI).
3. Income dari Atomy Worldwide Cunsumer Product (Global -not only Malaysian can join..)

Itulah 3 streams of income untuk matlamat Pencen Kaya Pencen Bergaya dan insyAllah kalau korang ikut step by step korang boleh capai dalan masa 2 atau 3 tahun. Disamping korang masih kerja sekarang. Slowly build but istoqomahly.. Secara brieflynya adalah seperti cerita di bawah:


Dealer Onexox
Dua atau tiga tahun lepas aku secara tak sengaja telah menjadi dealer onexox. Aku buat main-main saja sebab masa tu aku tak nampak potensi ianya boleh jadi besar. Memang aku dapat income tiap-tiap bulan. Selepas aku dah ada network aku pun berhenti dan fokus pada projek lain sehinggalah sampai sekarang..

Walaupun aku berhenti menaja tapi aku tak miss mengguna produk tiap-tiap bulan (top up).  Tak ku sangka semua network aku pun tak miss menggunakan produk tiap-tiap bulan. Wal hasilnya income aku sentiasa dapat bereterusan sehinggalah sekarang..

Inilah kehebatan produk yang mempunyai repeat sale. Sekali mereka dah subscribe mereka akan guna selama-lamanya sehinggalah ada orang lain pula yang datang menghasut mereka nan menawarkan tawaran yang lebih menarik.



Produk House Hold, Personal Care

Program ini dari syarikat CNI. Syarikat yang berpengalaman dah lebih 30 tahun aku dalam bidang MLM. Tak kusangka-sangka, buah cempedak jadi nangka, kusangkakan hujan sampai ke petang rupanya panas disiang hari.

Company dari Malaysia ini ada lebih 100 produk pelbagai kategori serta pilihan produk.  Yang aku suka tu sebab ada banyak kategori produk. Macam di pasaraya jugak la. Apa yang korang perlu buat ialah menukar jenama sahaja, tak perlu pikir banyak-banyak. Produk dah tentu berkualiti dan halal.

Korang cuba senaraikan apa yang korang guna setiap bulan dok shoping di pasaraya tu.. Antara RM300 ke RM400 sebulan anda mesti habiskan di pasaraya untuk keperluan bulanan kan? Apa faedah yang korang dapat in return? Di sini anda hanya perlu tukar jenama sahaja antara RM250 ke RM280 sebulan tiap-tiap bulan..

Kemudian share the benefit of using the product dengan adik beradik dan kawan-kawan serta jiran terdekat. In return korang boleh dapat RM3k -RM4k sebulan sape nak bagi. Ini kerja paling malas punya. Tak payah cerita la yang dapat RM30k - RM40k sebulan.

Apabila mereka dah rasa cinta pada produk, mereka aka terus guna dan guna setiap bulan tak berhenti-henti.. Hasilnya korang dapat duit je la tiap-tiap bulan.. cool.




Yang ke tiganya ialah syarikat Atomy. Konsepnya sama dengan Frenz Plan. Syarikat ini mengeluarkan Product consumer items juga. Tapi worldwide. Born in Korea. Plannya sangat simple giller. No maintenance, no fee to join.. Giller kan? Tapi wait..! Let me explaine detail in the next posting..

Pokoknya boleh buat duit santai-santai lah.. Walaupun from Korea, produk mereka ada Halal by Korean Muslim Association. Kalau korang tak join memang gila babas la ke tiga-tiga progran di atas. Aku dah pilih 

dan dah filter habis-habis. Sebab dalam MLM ni, kira aku dah ada pHD la. Sekarang ni income dah banyak sangat.. Tapi bila kotak derma lalu depan muka.. Tunduk je....ha..ha.. tu gurau boss !! 




Bitcoin (yang ni korang tak yah join)
Ini consider bisnes yang paling bodoh piang yang aku pernah join la. Pada 2015 aku terbeli bitcoin pada masa tu harga RM600 lebih je.. Banyak aku beli, ada la sekitar 140 ketoi btc. Pada akhir 2015 sehingga 2016 harga naik ke RM1000 lebih. Masa tu nak pakai duit maka aku jual pada harga RM1800 tapi aku masih simpan beberapa ketoi. Kira dah untung giller dah masa tu.

Yang balance beberapa ketoi tu aku simpan buat pengasam sampailah ke tahun 2017 akhir harga btc naik sehingga RM80,000 seunit. Aku sempat jual seketul pada harga RM70k. Sehingga kini aku masih simpan lagi seketoi-dua..

Bayangkan beli pada 2015 pd harga RM600+ dan jual pada 2017 pada harga RM70,000.00. Giller babas!! 

Sekarang gelombang menaik kembali. Masa awal 2019 pernah jatuh sehingga ke USD3k. But now dah merayap naik ke USD8k masa posting ni. Sesiapa yang ketinggalan di gelombang pertama tu jangan lepaskan peluang untuk gelombang sekarang. Jangan pula nak tunggu naik Usd10k baru nak kelam-kalibut. Now is the best time !!

Contact aku laa ni jugak atau guna wassap Klik sini




https://bit.ly/2YE3NG6

No comments:

Post a Comment

30 Tahun Pengalaman Jatuh Bangun MLM

Selepas graduate 1991 dalam jurusan Engineering dari UTM (Communication). Bekerja sekejap di Kilang Semiconductor kemudian join Motorolla ...